.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
«پیشرفت و عدالت» بهترین قدردانی از ملت

بیانات رهبری انقلاب در دیدار جمعی از مردم آذربایجان بار دیگر تبین درستی از وقایع و حوادث بعد از انتخابات و افق روشن یپش روی جامعه ایران بود. ایشان در فرازهای مختلفی از بیانات خود به مسایل و موارد مهم و مختلفی اشاره کردند که امید می رود آویزه گوش همه طرف های در گیر در ماجرای انتخابات و حوادث بعد از آن باشد.

به گزارش «فردا»، با این حال یک بخش از فرمایشات ایشان، همانگونه که خود تاکید کرده اند، به صورت مستقیم به کارگزاران و مسئولان نظام و بخصوص مقامات محترم در قوه مجریه مربوط می شوند. آنگاه که رهبر انقلاب بر خضوع در برابر این ملت همیشه آگاه و حاضر در صحنه تاکید کرده و از مسئولان خواستند تا تلاش خود برای حل مشکلات را دو چندان کنند.


« ...مردم نشان دادند که آماده دفاع از انقلاب و کشور و ارزشها هستند بنابراین مسئولان کشور، مسئولان قوای سه گانه و همه خدمتگزاران باید با خضوع و احترام در مقابل ملت، با جدیت و تلاش مضاعف به دنبال حل مشکلات و نابسامانی های جامعه باشند.آینده ملت ایران آینده درخشانی است و این ملت تصمیم خود را برای رسیدن به اوج اهداف گرفته است و به این اهداف نیز خواهد رسید و الگویی برای همه ملتها خواهد شد تا آنها بدانند مسیر عزت و عظمت چگونه است.»

آنچه رهبری انقلاب به مسئولان توصیه کرده اند و همچنین تاکید ایشان بر الگو شدن ملت ایران برای همه ملت ها، از جمله مواردی است که بارها بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) نیز مورد توجه قرار داده اند و مردم ایران را از بهترین ملت های جهان خواندند.

نگاهی گذرا به 30 سال تاریخ انقلاب اسلامی بعد از پیروزی و البته دوران مبارزات علیه رژیم استبدادی به خوبی گواه، نشانه و سندی است برای تائید این نکته که مردم ایران از بهترین ملت های دنیاست. همانگونه که رهبر انقلاب در فرمایشات خود اشاره داشتند، هر گاه نظام و انقلاب به حضور مردم احساس نیاز کرد، این ملت بدون هیچ چشم داشتی حاضر شدند و با حضور خود فتنه ها را یکی بعد از دیگری پشت سر گذاشتند.

حال در دهه چهارم از حیات انقلاب اسلامی، که به درستی از جانب رهبر انقلاب دهه« پیشرفت و عدالت» نامیده شده، مسئولان و کارگزاران نظام نیز باید قدردان این ملت نجیب و فداکار باشند. کیفیت این قدردانی نیز در سخنان رهبری آمده؛ آنجا که مسئولیت مسئولان را سنگین می خوانند و از آنها می خواهند که تلاششان را برای خدمت به مردم مضاعف کنند.

تلاش مضاعف برای خدمت به مردم، نباید از طرف مسئولان در حد شعار باقی بماند و یا اینکه همه ملزومات و مقدمات رسیدن به نتیجه مفید را نادیده بگیرند. بی شک از عمده ملزومات برای موفقیت آمیز بودن تلاش های مسئولین، استفاده از کار کارشناسی، نیروهای آموزش دیده و با تجربه، اهمیت دادن به علم و مهمتر از همه در نظر داشتن سندهای راهبردی پیشرفت و توسعه است.

برنامه های پنج ساله و سند چشم انداز20 ساله، سندهای راهبردی و راهنمای مسئولان است برای تحقق پیشرفت و عدالت. آینده روشنی که رهبری انقلاب نوید آن را به ملت ایران داده اند، زمانی محقق می شود که علم و تخصص، همگام با پشتکار و تعهد شود. در غیر این صورت چه بسا هزینه های بسیار مادی و معنوی و انسانی که به خاطر عدم توجه به تخصص یا تعهد از بین خواهد رفت.

بنابراین به نظر می رسد بهترین قدردانی و خدمتی که مسئولان در قبال ایثارگری های این ملت می توانند داشته باشند، تلاش برای تحقق« پیشرفت و عدالت» است. ملت ایران زمانی الگوی مناسبی برای ملت های دیگر خواهد بود که در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. هر چند در طول 30 ساله گذشته کاروان عدالت خواهی و توسعه ایرانی ایستگاه های متعددی را پشت سر گذاشته، اما تا رسیدن به مقصد هنوز فاصله دارد و این میسر نمی شود مگر با عزمی راسخ که فرزندان ایران زمین از آن برخوردارند و البته فراهم کردن بستر و فضای مناسب توسط مسئولان و دست اندرکاران و کارگزاران. به امید آن روز.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.